Slanke toastjes voor een verjaardag, als borrelhapje of bij de barbecue. « Welkom bij Gewichtsconsulente Limburg
Gezond Gewicht – Gezond leven
Bel me voor meer informatie: 06-42061695

Slanke toastjes voor een verjaardag, als borrelhapje of bij de barbecue.

Slanke toastjes voor een verjaardag, als borrelhapje of bij de barbecue.

Toastjes passen prima binnen een dieet. Een toastje op zich is niet de calorieën bom, maar vaak maakt het beleg het toastje een onverantwoord hapje. Wanneer je gezond en verantwoorde toastjes wilt gaan beleggen doe je er verstandig aan om te kiezen voor volkoren toastjes. melba toast aangeraden door GCN(bijvoorbeeld van Melba) Deze bevat vele goede vezels en geeft een verzadigd gevoel.

Lekkere salades voor op een toastje bij een verjaardag, bij de barbecue of zo maar:

Slanke selleriesalade / selleriesalade light (Klik hier voor het recept)

Kip-kerrie salade light  (Klik hier voor het recept)

Tip: Tonijnsalade is ook zo makkelijk zelf te maken door tonijn te mengen met Friteslijn van Remia en wat yoghurt. Enkele druppels Stevia en wat zout en peper en smullen maar.

Slanke tips om een toastje te beleggen:

Beleg een toastje met:

  • Hüttenkäse. Je kunt aan de hüttenkäse meer smaak toe brengen met wat pesto, paprika poeder of wat verse kruiden. Ook lekker is om je toastje te versieren met  een half cherry tomaatje.
  • Gerookte kip. Voor een extra verrassende smaak kun je gerookte kip combineren met Philadelphia of roomkaas light.
  • Beleg je toastje of je stukje stokbrood eens met Filet American, Slankie (sambal of tuinkruiden) of een stukje gerookte vis.
  • Ook lekker en gezond is een toastje met een plakje gekookt ei, een plakje mozzarella light of een schijfje komkommer met pijnboompitjes
  • Kruidenboter is niet alleen heerlijk op stokbrood, maar ook op toastjes. Echter is kruidenboter een echte calorieën bom. Gelukkig kun je zelf prima caloriearme kruidenboter maken. Dit doe je door bijvoorbeeld Twenty Four boter te mengen met een mix voor kruidenboter.

Nog andere lekkere en verantwoorde hapjes:

  • Maak spiesjes van komkommer, kaas 20+ en tomaat
  • Beleg een plakje komkommer eens met wat Friteslijn van Remia en een klein stukje gerookte makreel of forel
  • Hol eens een cherrytomaatje uit en vul deze met Philadelphia bieslook
  • Maak een spiesje van cherrytomaatjes met plakjes mozzarella light en een blaadje basilicum
  • Combineer cherrytomaatjes met een stukje feta
  • Pak een plakje gekookt ei of rookvlees in een plakje rookvlees
  • Combineer een stukje meloen met rauwe ham
  • Maak zalmrolletjes door gerookte zalm te besmeren met wat roomkaas light en hierin een prikkertje te zetten. Kies voor de light varianten, zoals Philadelphia met bieslook en Boursin light.

Tip: Een plakje komkommer is een gezonde variant voor een toastje en kun je evengoed beleggen met heerlijke caloriearme varianten.

Vraag aan je GCN consulente voor meer gezonde tips. Klik hier als je wilt weten waar een GCN consulente bij jou in de buurt gevestigd is.

Mylène Ruyters

Print Friendly

Geen reactie mogelijk.

wat zou Mylene zeggen

gewichtsconsulente Mylene Ruyters

Laatste berichten

  • Automatisme Automatisme
    Hoe zorg je dat je nieuwe eetgedrag een automatisme wordt. Dit doe je...
  • Mijn radar Mijn radar
    Mijn radar Ik krijg vaak de vraag van klanten hoe het kan dat...

Uw BMI



Naar de BMi tabel »

© 2011-2019 All Rights Reserved