Slanke tips voor de feestdagen « Welkom bij Gewichtsconsulente Limburg
Gezond Gewicht – Gezond leven
Bel me voor meer informatie: 06-42061695

Slanke tips voor de feestdagen

Slanke tips voor de feestdagengezonde-feestdagen-slank, gcn

De kerstdagen en met Oud en Nieuw verheerlijken we onszelf met oliebollen en champagne. We nemen ons voor dat we vanaf 1 januari voor ons nieuwe doel gaan. En als het nieuwe jaar dan is begonnen roepen we tegen elkaar: ‘Mijn goede voornemen is om af te vallen!’ Maar als je op de weegschaal gaat staan na de feestdagen zakt de moed je al snel in de schoenen. Je bent in die paar weken tijd wel érg veel aangekomen. Hoe kun je dit voorkomen?

Tips voor bij feestjes

Tijdens de feestdagen worden we vaak uitgenodigd voor feestjes. Dat betekent doorgaans veel eten en drinken. Zonde is het natuurlijk wanneer je na afloop beseft dat je wellicht toch wat teveel gegeten en gedronken hebt. Probeer voor een feestje alvast te plannen wat je gaat nemen. Het is ook verstandig om nee te leren zeggen. Je hoeft niet telkens ja te zeggen als iemand je een nieuw glas wijn wilt inschenken. Het eten van kleinere porties kan ook enorm schelen. Zo kun je toch alle lekkere dingen proeven, maar hou je controle over jezelf en het eten.

Tips voor de feestdagen

De feestdagen zijn erg leuk, maar voor de lijn toch echt wat minder. Gelukkig zijn er allerlei manieren om toch enigszins op de lijn te letten tijdens de feestdagen. Als je de gastheer of –vrouw bent dan kun je kiezen voor gezonde hapjes, bijvoorbeeld een mooie schaal met tomaat, komkommer, stukjes wortel met een lekker slank dipsausje. Ook een schaal met fruitspiesjes of slanke wraps doen het goed op een feest. Op deze manier is er minder ongezond eten en ben je zelf ook op een gezonde manier bezig. Als je eten gaat kopen voor Kerstmis en de feestdagen, zorg er dan voor dat je niet teveel haalt. Mensen komen vaak het meeste aan de dagen na de feestdagen, omdat ze dan alle restjes gaan opeten. Probeer dit te voorkomen. En als er dan toch restjes zijn, zorg ervoor dat mensen ze meenemen en dat je zelf met minder blijft zitten. Gewichtsconsulente Limburg kan je nog meer tips geven.

Eet voordat je ergens heengaat

Veel mensen maken de fout door niets te eten als ze op visite gaan. Zij denken: dan krijg ik minder calorieën binnen op een dag en kom ik minder aan. Maar als je met een lege maag ergens heen gaat, zijn die lekkernijen die op tafel liggen nog aantrekkelijker en zul je meer snoepen dan je eigenlijk wilde. Eet voordat je bij iemand op visite gaat een paar boterhammen. Zorg voor een uitgebreide lunch. Een volkorenboterham en een stuk fruit is altijd gezonder dan een stuk taart. En als je meer eet voordat het grote feest begint, zul je minder snel geneigd zijn om ongezonde dingen te pakken.

Alcohol met de feestdagen

Tijdens kerst drinken we wijn tijdens het eten en het nieuw jaar gaan we in met champagne. Alcohol is een echte dikmaker. Vooral bier zorgt ervoor dat je veel vet in je buik opslaat. Wie tijdens de feestdagen veel alcohol drinkt, doet er beter aan om dit te minderen. Probeer de alcohol af te wisselen met water en vraag je af of je wel zoveel drank nodig hebt. Een glaasje alcohol op zijn tijd moet kunnen, maar probeer het niet te overdrijven. Maak met jezelf afspraken. Drink bijvoorbeeld wel een glas wijn tijdens het eten, maar ’s avonds niet meer. Zo heb je het beter onder controle.

Kies bewust en maak je keuzes.

Fijne feestdagen!

Namens Gewichtsconsulente Mylène Ruyters

Print Friendly

Geen reactie mogelijk.

wat zou Mylene zeggen

gewichtsconsulente Mylene Ruyters

Laatste berichten

  • Automatisme Automatisme
    Hoe zorg je dat je nieuwe eetgedrag een automatisme wordt. Dit doe je...
  • Mijn radar Mijn radar
    Mijn radar Ik krijg vaak de vraag van klanten hoe het kan dat...

Uw BMI



Naar de BMi tabel »

© 2011-2019 All Rights Reserved